28 July 2010

Semoga ada manfaatnya..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Terima kasih ya Allah.. kerana hari ini aku masih di beri peluang untuk meneruskan kehidupan.. terima kasih ya Allah.. kerana Engkau permudahkan setiap urusan ku.. dan hari ini dengan izinMU ya Allah aku ingin berkongsi dengan semua setiap perkara kebaikan.. setiap perkara yg aku jugak sendiri terkadang terjebak dlm perkara-perkara kejahatan.. aku mohon ya Allah.. aku mohon keampunan dariMu.. semoga setiap detik dan waktu aku sentiasa mengingati dan dekat padaMU.. terkadang aku terleka dalam mengingatiMu Ya Allah.. Ampunkan aku.. aku mohon kepada Mu ya Rahman ya Rahimin.. semoga Engkau memberi keampunan kepada ku.. semoga Engkau sentiasa menjaga akidah ku.. semoga Engkau sentiasa memberikan kesedaran kepada ku.. semoga Engkau sentiasa memberikan keinsafan kepada ku.. kerana aku naif ya Allah.. kerana aku tidak mampu.. hanya Engkau yang maha berkuasa dan mampu berbuat apa sahaja kepadaku mengikut kehendakMu keatas diriku.. Sesungguhnya Engkau maha Besar.. maha pengasih lagi maha pengampun.. Amin Ya Rabbal Alamin..


ibnu abas r.a. berkata; ada berapa orang musyrik yg telah bayak membunuh dan berzina datang bertanya kpd rasulullah saw;

Sesungguhnya yang engkau ajarkan itu baik, seandainya engkau dapat memberitahu bahwa ada jln untuk menebus dosa-dosa yang telah kami perberbuat? Maka turunlah ayat;

''dan mereka yang tdk meminta kepada tuhan yang lain selain Allah, dan tdk membunuh jiwa yg diharamkan oleh Allah kecuali dgn hak dan zina"
~ al-furqon; ayat 68


"Katakanlah, hai hamba2ku yg melampaui batas terhadap diri mereka, jaganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah."
~ az-zumar, 53
lanjutan ayat al-furqon;

Dan siapa yg berbuat semua itu tentu mendapat dosa akan di lipatkan gandakan siksa atasnya di hari kiamat, dan kekal dalam siksa terhina.

Kecuali orang yg taubat dan beriman serta beramal soleh,maka untuk mereka Allah akan menganti semua dosa mereka dgn kebaikan, dan Allah maha pengampun lagi penyang.''69-70''.

Lanjutan ayat ;

Sesungguhnya allah dapat mengampuni semua dosa, sesungguhnya Allah maha pengampun lagi penyang. ''az-zumar.53.,

Abu hurairah r.a.berkata;rasulullah saw.bersabda;

Jika seorang berbuat baik dalam islamnya maka tiap kebaikan yang di amalkannya dicatat sepuluh kali lipat sehingga tujuh ratus ,dan tiap dosa yang dilakukannya hanya dicatat satu.


* semoga Allah sentiasa memberikan rahmat dan hidayaNya kepada kita semua.. Amin.. semoga ada manfaatnya.. :D

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin