02 April 2009

KL ooo KL....

Assalamualaikum... hmmm... terasa lama btul nda update blog ni... apa tidaknya seminggu berada di KL stay dekat Bukit Bintang pulak tu... mak oii...punyalah bz tempat tu... apa punya nama hotel tu aa... lupa la pulak... Corona Inn.. ok jgk la hotel tu.. murah n selesa... aku sebilik dgn adik aku ati.. boy .. dan andy... hotel jgn carilah masa ni.. semua full... perhimpunan UMNO la katakan... tp.. KL ni memang nda penah sunyi.. pelancong asing jgn critala.. org puteh, org arab, Nigeria, Jepun, dan macam2 lagila.. Walaupun aku sering ke sana.. tetapi perubahan tetap ada... Selama seminggu kami di sana.. aku melayan karena ati.. almaklumlah first time dia pijak Ibu Negara Malaysia ni... shopping berabis... sampai ja hotel.. terus p cari makan... masalah ckit area bukit bintang ni kalau bab makan... semua chinese food.. yg aku pasti tidak halal.. ada gerai makanan melayu yg berhampiran.. tapi malangnya betul2 berhadapan dgn restoran cina.. asap dari dapur mereka betul2 melalui gerai makanan masakan melayu di hadapan restoran mereka.. terasa lain pulak tekak aku jadinya.. jalan di hadapan sedikit... makan di restoran masakan arab... memesan makanan yg ntah.. pelik2 namanya.. hahahaha... kerana lapar aku order ja apa yg aku rasa sebutan dia sedap... bila makanan sampai.. mak ooiii.. banyaknya.... pelayan arab memaklumkan kami yg org arab akan makan berkilo2.. hahahaha... besar jgk selera dorang kan.. hahaha... ati n lain2 tapau makanan mereka dan hanya makan sepiring dan share 3 orang.... lucu...

Setelah selesai membayar harga makanan yg di pesan... dgn harga yg membuka mata.. "mahal jugak..." kata ku... "macam makan di hotel.." kata Hamna rakan sekerja.. hahaha... kami semua ketawa... dan terus balik ke hotel untuk berehat.... 

Keesokan harinya... kami berjalan2 di sekitar bukit bintang... Pavilion.. Star Hill... Lot 10.. banyak barang yg sudah di beli.. atik biasala menghabiskan masanya di kedai2 make-up.. Bobbi Brown.. Mac.. mahal jugak alat2 make-up ni.. nda sangka pulak semahal itu... 3 jenis barang sahaja pun harga sudah mencecah RM400 - RM600.. almaklumlah.. aku nda pernah beli barangan make-up2 ni.. hahahaha... aku lebih berminat dgn pakaian, beg, kasut dan jam tangan... hahahahaha...

Selama seminggu.. aku dan boy membawa ati ketempat2 yang selalu aku ceritakan padanya.. KLCC.. Mid Valley.. Pavillion.. dan macam2 lagila.. makan di tempat kegemaran aku.. apa lagi Nandos dan The Loaf huhuhu.. hahahah... memang menyelerakan... berbaloi rasanya ke KL... perjalanan kali ini aku menghabiskan masa dgn shopping...beg dan purse Paris Hilton dan Momoe menjadi pilihan.. harganya berpatutan dan cute.. namun begitu aku sempat membeli jaket jeans Guess.. dan aku sangat berkenan btul2 sesuai di badan aku.. hahahaha... dan t'shirt pastinya tidak akan aku lupakan.. kemana sahaja aku mesti membelinya...

Yang lucunya.. setelah beberapa hari menghabiskan masa di Sungei Wang... rupa2nya.. banyak restoran hahal yg superb... nasi ayam hailam... sedap gila rasanya.. beberapa hari jamuan istimewa kami adalah nasi ayam... hahaha... bila terasa penat.. kami akan mencuba karipap 'besar' inti telur rebus... dan kalau tidak menghabiskan masa di Gloria Jeans & Coffee... semuanya berhampiran dgn penginapan kami... dan memerhati setiap pengunjung yg lalu lalang.. macam2 ragam dan fesyen.. seronok melihatnya..

Pulang ke Sabah dgn penerbangan awal jam 7.30 pagi... kena bangun seawal jam 4 pagi untuk bersiap dan bergerak ke KLIA... mengantuk gila... setibanya di K.K.. Ijul sudah menunggu dan menghantar kami pulang... sampai rumah.. berehat dan 'pengsan' sehingga malam.. hahahaha... bila tersedar jam sudah menunjukkan jam 9.45 mlm.. aku mengejutkan boy dan ati.. membawa mereka ke City Mall.. makan nasi ayam dan mengahabiskan masa berbual2... best sekali... dan pulang rumah ntah jam brapa...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin