03 May 2009

Perbaiki Diri.. Jadikan hari ini lebih baik dari sebelumya...

Selama di dunia.. kita masih boleh memperbaiki diri kita... Kita jadikan hari ini lebih baik dari hari kemarin dan menjadikan hari esok menjadi lebih baik dari hari ini..

"Barang siapa yang hari ini sama saja dengan kemarin, merugilah dia. Jika hari ini lebih buruk dari kemarin, dia celaka... Dan beruntunglah bila hari ini lebih baik dari kemarin." (HR Bukhari)

AKU MAU JADI YANG TERBAIK.... BANTULAH AKU....

Seorang penyair mengatakan:

"Segala kebaikan Allah walau lama Laksana kerdipan mata yang menangis...
Betapa banyak kemudahan datang setelah keputus-asaan.. Dan betapa banyak keputus-asaan datang setelah kesungguhan... Maha Suci Dzat yang selalu memaafkan walau kita selalu bersalah.. Dia selalu memaafkan hamba-Nya walau mereka bersalah... Dia yang memberi kepada orang yang bersalah.. Dan keagungan-Nya tidak menghalangi-Nya untuk memberi kepada orang yang bersalah…"

Dalam kitab Musnad Ahmad, Rasulullah saw bersabda:

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu dengan setiap nama yang Engkau miliki.. Engkau menamakan diri Mu dengannya, atau Engkau menyimpannya dalam ilmu ghaib di sisi Mu, atau Engkau menurunkannya di dalam kitab Mu, atau Engkau mengajarkannya kepada salah seorang hamba pilihan Mu, jadikanlah Al-Quran sebagai penawar hatiku, cahaya dadaku, penglipur laraku dan penghilang kesedihan dan kegelisahan ku."

*Ya Allah berlah kami rahmat dan hidaya Mu.. semoga hari ini dan hari2 mendatang lebih baik dari kemarin dan sebelumnya... Amin..

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin