21 March 2009

Aduh.. Sakit Kepala...

Semalaman aku nda dapat tidur kerana di gangggu selesema yg teruk... bersin.. 'running nose'... aarggghhh..... bangun ntah jam brapa.. tercari2 ubat selesema yg boleh membantu mengurangkan 'running nose' dan terus tidur... tidur sekejap.. bangun lagi... aduhai.... pening kepala... bsuk pagi kena bangun awal untuk menguruskan tiket dan 'letter head'  big boss yg sudah habis...

Aku di kejutkan oleh suara kakak jiran sebelah rumah.. memanggil2 nama ku... kerana suaminya ingin membantu memperbaiki paip bocor di tandas yg mengganggu tingkat bawah... setelah selesai... mereka meminta izin pulang.. kepala ku terasa berdenyut2... adui.. kepala aku sakit... adik aku ati telah siap mandi dan sibuk menghiaskan diri... aku mandi dan bersiap.... kepala aku masih berdenyut2... badan aku terasa sejuk... hmm.. sah aku demam.... 

setelah siap berurusan.. aku dan ati menjamu selera di restoran Sri Melati... malas untuk mencari tempat mkn yg lain... paling hampir dan menunya sedap.. membuka selera... setelah selesai membayar harga makanan... aku mengajak ati pulang.. kerana badan aku terasa lemah... matilah... Isnin kena fly ke KL... seminggu... kalau badan lemah dan nda sihat.. macam mana... lagipun.. ati ikut sama.. kesian jugak.. first time dia ke KL... hmm... setibanya di rumah... aku menukar baju dan menelan pil demam dan 'active fast'... aku bungkus seluruh badan aku dgn selimut... kepala masih berdenyut2... gila.. sakit dan tidak selesa.. aku cuba untuk tidur... terlelap sekejap dan bangun lagi... sejuk seluruh badan aku...

walaupun gitu.. aku teringat sahabat baik ku... aku sms dan bertanyakan khabarnya... kerana kelmarin dia meng'sms' aku keadaannya yg 'kurang ok'.. aku cuba untuk sejukkan hatinya... mengharapkan dia sabar sebanyak mungkin... aku takut keadaan yg tidak di ingini berlaku... bila dia memberitahu keadaanya masih boleh di kawal.. terasa lega sedikit... tiba2.. aku menerima satu lagi sms dari seorang kwn... "sedih aku tom" katanya.... hmmm.... aku sabarkan hatinya... aku cuba sedaya upaya... bila semua nya ok... dia minta aku doakannya... sayu hatiku... dan di dalam hati... aku berdoa untuknya... untuk sahabat2 yg lain... dan jugak untuk aku... dan berharap semoga semua dugaan ini cepat berlalu....

Tahun 2009 di mulakan dgn pelbagai dugaan.. pelbagai masalah... masalah ekonomi.. masalah keluarga... percintaan.. penceraian... dan macam2 lagi.. bukan sahaja aku.. tetapi juga sahabat yg paling hampir dgn ku... tapi.. aku yakin... semuanya akan ok.. dan pastinya ada hikmah di sebaliknya... dan memanjatkan doa agar pertengahan tahun ini akan di mulakan dgn pelbagai kebaikan dan adanya sinar kebahagiaan untuk semua... Amin..

*Sykur Ya Allah... anak buah baru selamat di lahirkan kemarin Jumaat 20 Mac 2009... Mohd. Ariel Adrian namanya.. semoga ibu dan baby boy sihat... hmm... aku suka dan teruja.. nda sabar mau cium dan memeluknya... dan pada hari yg sama.. urusan pembelian rumah telah selesai... Syukur Alhamdulillah... atas kurniaan rezki yg tidak terhingga... Amin...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin