15 March 2009

Hujung minggu yg best...

Hari Sabtu aku dan adik aku ati.. menghabiskan masa di rumah bermalasan.. berbual dan berkaraoke sambil makan mee tauhu yg ati dan zizie beli awal pagi.. mak oiii pedas gila.. nasi kuning yg ati beli untuk aku.. aku habiskan... selepas itu.. mee tauhu lagi.. selera makan aku makin bertambah.. hmmm... dlm sempadan bahaya ni...bahaya bagi perahu2 kecil... ada potensi menaikkan badan... hahaha... semua CD lagu karaoke yg baru kami beli di cuba.. mike bertukar2 tangan... berganti2 'menyumbangkan' lagu.. hahahaha... Syukur saja dapat jiran2 yg kurang ambik peduli pasal bising2 ni...

Lina sahabat baik ku sms memaklumkan aku yg dia dan adiknya serta rakan sekerjanya Mar mau bertandang ke rumah... lepak2 katanya... aku menyuruh membeli sedikit makanan... setiba mereka di rumah... berehat sekejap dan menyambung agenda berkaraoke.. aku membiarkan mereka menyumbangkan lagu.. ahseng dan lina.. berentap... sambil menikmati makanan ringan yg mereka bawa... aku melayan laptop aku.. melayan Facebook... membaca blog.. best sambil di hidangkan lagu2 yg dinyanyikan oleh mereka... hahahahah.....

Petang itu.. tuner piano menelefon kerana mau dtg kerumah.. bukan utk berkaraoke.. tetapi 'meniun' piano di rumah... 9 bulan sekali katanya... lina, ahseng dan Mar pulang pada jam 7 mlm... kerana Mar ada janji untuk kerumah kawen saudaranya.... hmmm...

Aku dan ati plan utk keluar.. makan di luar... bosan kali asyik memerap dirumah.. kami ke parkson di wawasan membeli beg Guess yg aku lihat kemarin.. kebetulan hari ini adalah 'members day'.. lawa jugak beg tu.. masalanya aku terpikat dgn dua beg.. alamak!! sukar untuk buat pilihan... ati mendesak aku memilih warna putih... warna coklat tu pon lawa jugak... sales girl tu menyarankan aku membeli kedua2nya... harganya bukan murah boss... hmm... InsayaAllah ada rezki.. warna coklat tu akan aku miliki...

Kami menjamu selera di coffebean Damai... "aku mau rasa lasagna" kata ati... sayangnya bukan rezkinya... "lasagna habis.." kata budak cofeebean tu... "hmm.. nda apalah tie.. kita try yg lain la kan... next time la.. " kata ku menyedapkan hatinya... Chicken salad jugakla yg jadi menu kami malam tu... sambil minum hot choclate dan mocha latte... aku memeriksa hp ku... ada miscall... hmm.. dari seseorang yg sangat aku kenali... aku memberitahu ati... "apa lagi yg dia mau" kata ati dengan nada kasar... "ntah... biarla dia.." kata ku.. membiarkan semuanya berlalu...

Selepas berbual2.. kami pulang...

**********************************

Ahad.. bangun lewat... bangun ja.. aku mengajak ati ke restoran kak nong di beverlly hills... kami memesan nasi ayam special dan memilih beberapa jenis kueh mueh tradisional.. semuanya kami 'tapau'.. sampai rumah ja.. terus mengadap nasi ayam baru di beli...sedap... ati pulak siap sedia dengan peralatan karaoke... menyediakan cd dan mike.. karaoke lagi.. hahahaha... teringat pulak kafle.. aku sms dia menyuruh dia dtg rumah untuk minum petang sambil menikmati kueh mueh yg baru di beli.. wajik, ondeh2, kueh lapis nescafe dan durian, kueh angkoo tausa dan bermacam2 lagi.. sedap... setibanya kafle di rumah... aku terus menghidangkan nescafe manakala kueh suda aku sediakan di meja.. sambil berkaraoke menjamu selera.. sekali sekala melayan game di laptopnya.. 'zuma..' aku turut bermain game tersebut dan kafle menjadi komposer lagu seketika mencuba lagu 'menghitung hari' sambil menekan2 piano... hahahaha... lucu... sehingga malam.. kami ke Giant untuk membeli brg dapur... bergegas kerana hampir tutup... kafle la punya pasal... dari tadi aku membawanya..tp.. dia masih melayan piano.. hahaha... nasib baik sempat... pulang dgn barang yg banyak.. dan kafle terus balik kerumahnya...
seronok rasanya hari ini... hujung minggu bersama kawan2... dan berharap.. minggu hadapan akan menjadi hujung minggu yang lebih meriah....

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin