08 March 2009

Duka di dalam suka...

Rabu lalu.. Lina plan untuk berkaraoke dgn member2 lain.. yg pentingnya... planning ni adalah untuk meyambut kedatangan sahabat baik kami.. Dboy dari KL... malam tu Lina, Dboy, Kafle, Aresz, Ahseng adik lina, aku dan ati adik aku melepaskan tension dan bersukaria di KKBox Karamunsing... menyanyi sambil menikmati hidangan buffet yang di sediakan oleh KKbox... sambil menyanyi kami tangkap gambar untuk di jadikan kenang2an.. sambil itula jugak Dboy mengajar aku menggunakan camera D90nya.. sayangnya aku tidak membawa camera aku bersama... sambil mengajar.. Dboy juga bertanya khabar aku dan cerita sedih yg aku alami beberapa bulan ini...

Dboy menerangkan yg aku dan 'dia' memang tidak ngam.. dia memberitahu lina sejak dulu lagi... mungkin jugak... ibunya jugak mempunyai pendapat yg sama yg aku memang tidak 'ngam'.. tidak 'ngam' di mana pun aku tidak tau... mereka rapat dgn aku dan mengenali 'dia' sejak dulu lagi mungkin mereka perasan atau mungkin memang kami tidak sepadan.. ntahlah... apa yg aku tau.. aku sayang padanya.. dan aku dibutakan pasal hal itu semua... yang pentingnya.. sekarang Allah telah tunjukkan sesuatu yg boleh aku jadikan pengajaran... Amin...

Tetapi yg sedihnya... bila aku mengetahui ada di antara kami juga mengalami kisah yg sama.. Ahseng di tinggalkan kekasih yang disayangi... Ya Allah.. apa jadi dgn dunia sekarang ni... di manakah semua manusia-manusia yg Engkau ciptakan yang jujur dan setia... seperti yg selalu aku katakan pada lina dan kawan2 yg lain... sekarang ni 'musim mengawan'... hahahaha.... aku cuma mampu mengatakan padanya.. sabar ja la... ada hikmah disebaliknya...

Dia menceritakan sedikit mengenai bagaimana bermulanya cerita berakhirnya kisah cintanya... tapi.. aku yakin... jauh di sudut hatinya.. dia masih mengharapkan kekasihnya sedar akan kesilapannya dan pulang kepangkuannya... dia jugak risau akan keadaan kekasihnya yang kini jauh melencong dari landasan jalan yg sebenarnya.. dia sedih dan risau.. takut akan keadaan yg tidak diingini berlaku... Ya Allah... walaupun telah di sakiti.. tetapi masih mengambil berat dan ingin membimbingnya kepangkuan jalan... walaupun dia sedar yg dia bukan lelaki yang diharap2kan ataupun seorang lelaki yang baik.. namun.. dia masih boleh membezakan baik dan buruknya sesuatu perkara... dan masih bertahan agar kekasihnya tidak jauh tersesat... dan pastinya dia ikhlas... aku hairan.. dan aku sedih sekali... mengapa perempuan itu tidak sedar yg adanya seorang lelaki yg ingin menyanyanginya dan menghargainya.. menyintai semua kekurangannya... perasaan itu tidak jauh sama seperti yang aku hadapi dan rasa... betapa sakitnya.. betapa sedihnya... tetapi yang pastinya... aku yakin.. ada kebahagian yg akan di janjikan di masa akan datang... Bersabarla...

Setelah puas menyanyi dan mengambil gambar kami pulang.. dan berjanji untuk berjumpa lagi sebelum Dboy pulang ke KL.. Lina pulang bersama2 ku... dia telah berjanji untuk tidur di rumah.... malam itu.. kami berbual2 sehingga jam 3 subuh.. menceritakan semua apa yg terpendam.. semua masalah.. percintaan.. keluarga.. dan kekurangan diri.... terasa seronok... terkenang kisah lama.. semasa di asrama... satu perkara yg menjadi topik perbualan kami pada malam itu... mengenai kisah "butterfly in my stomach"... hahahaha.... kami ketawa terkehkeh... menceritakan perasaan jatuh cinta... seperti di awang2an... tetapi betulka perasaan ini... Wallahualam... yang pastinya.. aku tertarik dgn seseorang... ntah kenapa... aku biarkan perasaan itu berlarutan.. dan tidak mahu mengambil keputusan yg terburu2 kerana takut menghadapi kekecewaan yg sama...

* Dalam diam aku memohon petunjuk sama ada perasaan ini hanya untuk menutupi kekecewaan... hanya untuk melupakan kisah cinta yg tidak kesampaian... atau pun.. perasaan yg datangnya dari hati yg ingin menyayanginya dgn seikhlasnya...

Bersambung.....

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin