14 September 2009

Wahai Sahabatku... bersabarla.. hadapinya dengan tenang...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Syukur hari ini.. semuanya berjalan dgn lancar.. Hari sabtu p shopping persediaan raya.. beli kuih raya.. kemas rumah.. hari Ahad ke membakut dan bongawan menguruskan tangki dan ladang kambing.. Terima kasih Ya Allah kerana mempermudahkan urusan kami... terima kasih ya Allah.. kerana memberikan rezki yg tidak terhingga... dan semoga Engkau tambahkan lagi rezki kami.. permudahkan setiap urusan kami...

Hari ini aku rasa ingin berkongsi dengan semua mengenai perasaan seorang teman.. aku sedih bila dia sedih.. dan air mata aku mo keluar ja bila aku dengar di corong hp aku dia teresak2 menangis... Ya Allah.. kuatkan semangat dia... tabahkan hatinya.. aku yakin ada hikmahnya.. aku yakin ada seribu kebaikan untunya.. dan aku yakin dia boleh melalui hal ini dengan baik...

Sahabatku.. apa pun yg ko hadapi hari ini... ingatlah.. ada kebaikannya untuk esok hari... apa pun yg ko rasa hari ini.. yakinlah yg semuanya akan berlalu pergi... jangan sedih.. jangan berduka.. dugaan yg ko rasakan besar ini.. aku yakin ada yg Allah mau tunjuk padamu... InsyaAllah semuanya akan ok... jangan pedulikan sangat perasaan org lain.. kerana ko ada perasaan yg perlu ko jaga... jangan pedulikan hati org lain.. kerana ko ada hati yg perlu tenang.. setenang tenangnya... jangan fikir perkara yg bukan2.. kerana ada benda lain yg perlu ko fikirkan... fikir lah pasal dirimu.. fikirla pasal org yg ko jaga setiap masa... yg ko harapkan agar dia mendapat kasih sayang mu sepenuhnya... jangan abaikan dia.. jangan tunjuk yg ko lemah di hadapannya.. buktikan pada org yg ingin ko buktikan bahawa ko bukan seperti yg mereka sangka... buktikan yg ko boleh hidup lebih baik wlupun mereka tiada.. kerana Allah sentiasa bersama mu... doa banyak2... mintalah pada Allah... kerana Dia akan mengkabulkan doa setiap hambaNya yg memohon padaNYa.. ingat... apa pun yg ko fikir hari ini.. apa pun yg ko lakukan hari ini... ianya bukan untuk hari yg sudah.. tetapi ianya untuk hari esok...

Dan ingat.. apa yg ko suka... tidak semestinya baik untuk ko.. dan apa ko rasakan tidak baik utuk ko.. itu adalah yg terbaik utk ko d masa akan dtg.. Allah itu maha tahu apa yg berlaku di masa hadapan... jangan sedih.. jangan menangis.. kerana setiap musibah yg ko hadapai.. setiap masalah yg ko terima.. setiap kesulitan itu ianya di apit dengan kemudahan... jadi bersabarlah... k



* Minta maaf banyak2 jika apa yg aku sampaikan ko terasa hati... semoga kita tabah menghadapi setiap dugaan dan musibah... Amin..

Ya Allah tabahkan hati kami.. tenangkan jiwa kami.. bersihkan hati kami.. Engkau hindarkanlah kami dari perkara2 yang tidak baik... AMin..

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin