20 February 2009

Jumaat minggu ke-3

Hari ini sampai opis agak lewat sikit.. ingatkan mo cuti tadi.. tp.. baru teringat ada benda yg kena beres dahulu.. nda apala.. bisuk kan hari sabtu.. ble rehat... setibanya di tempat parking kereta.. aku terlihat kelibat kereta yg sememangnya aku kenal...

aik.. tie.. buat apa kereta si bachat tu sini.. aku tanya adik aku yg duduk bersebelahan dgn ku...

ntah... mungkin dia jumpa kawan kali.. pasal kerja.. atie bilang... hmmm

kami senyap seketika.. bermacam macam yg bermain di fikiran....

di opis.. masih nda puas.. meneka2.. dia buat apa di bangunan ni...

sehinggala terkeluar dari mulut atie.. mungkin bukan dia yang bawa.. abang dia..

hmmm... betul jugak.. abang dia kerja di bangunan ini jugak..


Seperti biasa.. setiap Jumaat aku akan pasang ayat2 suci al-Quran di komputer ku... ya la... ambik berkat.. Lina sahabat baik ku call.. sama ada aku d opis atau tidak... mcm biasa dia akan dtg opis jika ada masa terluang utk mkn tengahari bersama-sama.. kami ada masa sejam utk bersembang dan dia akan balik ke tpt kerjanya... dalam masa sejam itu kami bercerita pasal rakan sekerja nya... hahaha lucu pulak... bila dia cerita ada seorang abang tu dia marah dengan sesorang dan dlm keadaan yang tidak sedarkan diri membebel2...

boy.. aku ni orang Tanjung Aru boy... nda takut mati...

hahahaha... kami ketawa terbahak2...

hilang seketika persoalan yang bermain2 di fikiran pasal kereta tadi...

Sudah ambik kereta?? tiba-tiba lina utarakan soalan yg sering di utarakan kepada ku..

Belum.. aku menjawab...

hmm... nda apa.. kasi chan [chan = peluang (bahasa pasar yg sering digunakan oleh penduduk sabah)]

Ya la.. aku jawab selamba...

* dalam fikiran aku... semoga semuanya berjalan dgn lancar... Amin..

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin