06 February 2009

Kisah hidup ku - 4

HAri pertama melangkah ke Uitm Sabah ITM pada masa itu, mengambil kursus pra-Perdagangan mmg mencabar.. apa tidaknya.. minggu pertama kena ikut MWS.. tp.. aku nda dapat ikut minggu tu sbb kena balik kampung untuk urus IC aku yg tinggal.. hahahaha.. lucu kan.. tp.. itulah hikmahnya.. bila dtg balik kelas suda bermula.. dan aku masih tercari- cari kawan baru untuk mengikuti perkembangan yg aku tertinggal.. Jun adalah kwn pertama aku di UiTM.. pastu kena tinggal di Blok E aras 2.. sebilik dgn kakak2 senior pulak tu... tp.. dorg mmg best.. sekurang2nya aku terlindung dr kena induction oleh kakak2 senior yg lain.. hehehehe.. Syukur Ya Allah..

Zaman pembelajaran di UiTM mengajar aku erti hidup sebenar.. tinggal berjauhan dgn keluarga.. kena belajar untuk hidup sendiri.. membuat keputusan sendiri.. dan kena belajar berkongsi dgn kawan2 baru.. hmm.. pengalaman baru yg tidak akan aku lupakan sampai bila2.. Di UiTM ini la aku kenal kawan2 rapat ku seperti nani, sinta, Jc, bedah, garfield, nony n lain2 lagi... aku berkongsi cerita dan mereka jgk ada cerita.. cerita suka duka.. aku suka dengar cerita pasal kehidupan.. membuatkan aku kenal sapa mereka.. kenal sapa diri aku sebenarnya.. di Uitm ini la jgk aku kenal kawan-kawan baik ku seperti kafali, hilmi, awe, mus, aris, bayau, lina dan lain2 lagi... yg pastinya setiap org mempunyai cerita tersendiri.. dan aku makin matang dan makin sayang dgn mereka.. kami berkongsi masalah, membuat kerja sama-sama.. belajar bersama.. pokoknya.. apa saja pastinya dgn kawan-kawan...

Di UiTM ini la jgk aku kenal apa itu cinta... cerita baru dalam episod hidup ku.. yg memerlukan kekuatan untuk aku ceritakan dan di kongsi bersama...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin